Ekonomi

IATA, Yer Hizmetlerinde Üç Öncelik Duyurdu: İşe Alım ve Elde Tutma, Küresel Standartlar ve Dijitalleştirme

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), yer hizmetleri bölümünün dayanıklılığını ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini sağlayacak üç önceliğin altını çizdi. Etihad Havayolları’nın sponsorluğunda Abu Dabi’de düzenlenen 35. IATA Yer Hizmetleri Konferansı’nda (IGHC) belirlenen öncelikler şöyle:

– Etkili işe alım ve elde tutma

– Global standartların dengeli uygulanması

– Dijitalleşme ve otomasyonun hızlandırılması

IATA Yer Operasyonları Direktörü Monika Mejstrikova,Yer hizmetlerinin mevcut durumu ve geleceğe yönelik önceliklerinin ele alındığı konferans hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: Havacılık endüstrisi için yoğun bir Kuzey Yarımküre yaz seyahat dönemi olacak ve yer hizmetlerinin buna hazır olması gerekecek. Kısa vadede artan trafiğe hazırlanmak için hızlı hareket etmeliyiz. Yeni işçilerin verimli bir şekilde işe alınmasını sağlamak ve güvenlik darboğazlarını azaltmak için hükümetlerle birlikte çalışmak değerlidir. Uzun vadede, daha etkili işe alım ve elde tutma, küresel standartların uygulanması ve dijitalleşme ile otomasyonun hızlandırılması, dayanıklılık oluşturulması ve sürdürülebilirliğin sağlanması açısından kritik öneme sahip olacaktır. “ 

Etkili İşe Alım ve Elde Tutma

Yakın zamanda yapılan bir IATA anketi, yer hizmetleri profesyonellerinin %37’sinin 2023’ün sonuna kadar işgücü sıkıntısı beklediğini ve %60’ının sorunsuz operasyonlar sağlamak için yeterli kalifiye personele sahip olmadığını düşündüğünü ortaya koydu. Ek olarak, ankete katılanların %27’si mevcut çalışanlarının yakında ayrılacağına dair endişelerini dile getirdi.

Çalışan sürdürülebilirliği konusunda Mejstrikova: ” İstikrarlı bir yer hizmetleri yetenek tabanı oluşturmak çok önemlidir. Bunu rampa çalışmasını daha çekici hale getirerek başarabiliriz. Personeli zor ve tehlikeli görevlerden kurtarmak, sürekli öğrenme ve kariyer gelişimi kültürünü teşvik etmek ve çalışanlar için güvenli ve kapsayıcı bir ortam sağlamak için otomasyonu benimsememiz gerekiyor.“söz konusu.

IATA ayrıca işgücü eksikliklerini hafifletmeye yardımcı olmak için bir dizi teklifte bulundu:

  • Hızı ve verimliliği artırmak için daha fazla çevrimiçi değerlendirmeyle yetkinliğe dayalı eğitim uygulayın
  • İşe alma sürecini hızlandırmak ve fazlalığı azaltmak için yetkililer arasında güvenlik eğitimi ve çalışan özgeçmiş kayıtlarının tanınması
  • İnsanları fiziksel olarak zorlu görevleri yerine getirmekten kurtarmak için süreçlerin otomasyonu
  • Kariyer gelişimini teşvik edin ve yıllarca süren eğitim ve becerileri ödüllendirin

Öte yandan IATA, çalışanların elde tutulmasını ve profesyonel büyümeyi destekleyen bir Kara Operasyonları Eğitim Pasaportu’nu piyasaya sürdü. Uygulama, vasıflı işçilerin çapraz kullanımını teşvik etmek için yer hizmetleri, havayolları ve havaalanları arasında beceri ve eğitimin karşılıklı olarak tanınmasını sağlayacaktır.

Eğitim pasaportu başvurusu için Mejstrikova, “Başarı için çalışanlarımızı güçlendirmemiz gerekiyor. Eğitim pasaportunun asıl yararlanıcısı çalışanlardır. Karar vericiler eğitim kayıtlarına ulaşabilecek ve bilgi ve becerilerini devam eden işler için kullanmalarına olanak sağlayacak.” mesleki gelişim Yetenek gelişimine endüstri çapında bir yaklaşım, ilgili herkes için üretkenlik büyük faydalar sağlayacaktır.

Süreçlerin Küresel Standardizasyonu

Küresel standartlar, güvenilir ve verimli operasyonların temelidir. Yer hizmetleri çalışanları için iki temel araç, IATA Yer Operasyonları Kılavuzu (IGOM) ve IATA Yer Operasyonları için Güvenlik Denetimidir (ISAGO).

İGOM: IATA, dünya çapında operasyonel tutarlılık ve güvenlik sağlamak için yer hizmetleri endüstrisini IGOM’un küresel olarak benimsenmesini hızlandırmaya davet etti. Bunu desteklemek için IATA, IGOM Portal’ı başlattı. Havayollarının ve yer hizmetleri çalışanlarının şirket prosedürlerinin ve IGOM orta boşluk analizinin sonuçlarını paylaşabilecekleri, uyum ve sürüş verimliliği için küresel bir ölçüt sağlayan, kullanıcı dostu bir çevrimiçi platform. 140’tan fazla havayolu hizmetlerine abone oldu ve Portal şimdi yer hizmetleri sağlayıcılarına (GHSP’ler) açılıyor.

ISAGO: Dünya çapında yaklaşık 40 havalimanı ve düzenleyici kurum, işbirliği anlaşmaları yoluyla izleme/uyum, performans veya lisanslama sistemlerini tamamlamak için ISAGO’yu onayladı. IATA, daha fazla hükümeti, daha fazla uyum, bir Güvenlik Yönetim Sisteminin (SMS) uygulanması ve mükerrer kontrollerin azaltılması dahil olmak üzere değerli faydalar sağlamak için gözetim için düzenleyici çerçevelerinde ISAGO’yu tanımaya çağırdı.

IATA’nın daha fazla standardizasyon istediği bir diğer alan da bagaj alanı. IATA, gerçek zamanlı takip, elektronik çanta etiketleri ve Bluetooth teknolojisindeki yeni gelişmeleri yansıtacak şekilde bagaj standartlarını güncellemek için çalışıyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan Mejstrikova, “Bagaj kaybetmenin hayal kırıklığını hepimiz biliyoruz. Ve bagaj kaybının sektöre maliyeti çok yüksek. 2019’da 25,4 milyon valiz kayboldu veya gecikti, bunun sonucunda 2,5 milyar dolarlık bir fatura geldi. IATA, işbirliği ve yenilikçilik, bagaj taşımayı iyileştirmeye kendini adamıştır.

Dijitalleştirme ve Otomasyon

Dijitalleştirme ve otomasyon, hem sürdürülebilirliği hem de verimliliği yönlendirmek ve süreç iyileştirmelerini yönlendirmek için kritik öneme sahiptir. IATA üç öncelik belirlemiştir:

  1. Rampa Sayısallaştırma – IATA’nın Yer Operasyonları Sayısallaştırma ve Otomasyon Çalışma Grubu (GAD), havayolları için standartlaştırılmış iletişim ve gerçek zamanlı ağ izleme sağlamak için Zaman Damgaları Dönüşü (XTST) mesajını geliştirdi. XTST standardının uygulanması, yer hizmetleri gecikmelerini küresel olarak %5’e kadar azaltabilir.
  2. Yük Kontrolü Sayısallaştırma– IATA, gerçek zamanlı güncellemeler sağlarken iş yükünü, maliyetleri ve kusurları azaltmak için yeni X565 dijital standardını kullanarak yük kontrolünün otomasyonuna öncülük ediyor.
  3. GSE Otomasyonu – gelişmiş zemin dayanma ekipmanına yükseltme (Advanced GSE) potansiyel olarak zemin hasarı maliyetlerini %42 azaltır ve daha güvenli bir ortam yaratır. Otonom GSE denemeleri şu anda 15’ten fazla ülkede devam etmektedir. Gelişmiş GSE’ye geçiş yalnızca güvenliği artırmakla kalmaz, aynı zamanda CO2 emisyonlarını yılda 1,8 milyon ton azaltarak daha sürdürülebilir bir endüstriye katkıda bulunur.

Mejstrikova, “Yer operasyonları karmaşıktır ve gecikmelerden kaynaklanan herhangi bir geri dönüş, yer hizmetleri koordinatörü için bir felakettir. Ancak teknoloji ve iletişimdeki ilerlemelerle gecikmeleri önleyebilir, rampadaki personel için daha iyi bir çalışma deneyimi sağlayabilir, operasyonları daha güvenli hale getirebiliriz. , onu daha verimli ve çevresel olarak daha sürdürülebilir hale getirebiliriz.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu