Meta’nın yeni metin tabanlı sosyal medya platformu Threads, Twitter’a rakip olma iddiasıyla heyecanlı bir başlangıç yaptı. 5 Temmuz’da lansmanından sadece beş gün sonra, 100 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşarak büyük bir başarı elde etti. Ancak kısa süre sonra ilk heves azalmaya başladı ve kullanıcılar Threads’e olan ilgilerini kaybetmeye başladı.
Threads başarılı bir çıkış yaptı. Meta’nın yeni metin tabanlı sosyal medya platformu, Twitter’ın karbon kopyası olabilir, ancak öncekilerden farklı olarak, 5 Temmuz’daki lansmanından sadece beş gün sonra hızla 100 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştı.
Aylık 3,88 milyar kullanıcısı olan Meta, dünya nüfusunun yaklaşık yarısının hizmetlerini kullanıyor.
Ancak sadece birkaç hafta sonra ilk heyecan azalmaya başladı.
Dolayısıyla, Threads’e olan ilginizi kaybettiyseniz, kesinlikle yalnız değilsiniz.
Daha önce Mastodon ve BlueSky gibi, Threads’in de ilk başta eğlenceli olduğunu düşündüm.
Meta daha önce rakiplerinden özellikler kopyalamıştı ve özellikle Snapchat’in bir gün sonra kaybolan Stories gönderilerini klonlamada ve bunları öncelikle Instagram’a entegre etmede başarılıydı.
Ancak bağımsız bir uygulama olarak Threads daha fazla zorlukla karşı karşıyadır.
Ohio Eyalet Üniversitesi İrtibat Okulu’nda yardımcı doçent olan Joseph Bayer, Twitter ve Instagram’ın kültürel olarak çok farklı alanlar olduğunu, ancak aynı zamanda örtüşen ağlar olmadığını söylüyor.
Twitter alışkanlığını kırmak neden bu kadar zor?
Öte yandan, Maddox’un kullanıcıların Threads kullanırken zorlanabileceğini düşündüğü başka bir büyük neden daha var: kullanıcılar çok fazla uygulama kullanmaktan yorulduğunda ortaya çıkan uygulama yorgunluğu.
TikTok’un son yıllardaki muazzam başarısını ele alırsak, yeni uygulamaların her zaman yerleşik uygulamalara ve onların çevrimiçi yaşamlarımızda kök salma prosedürlerine meydan okuyacağını söyledi.